این پرونده همچنان باز است

فرازها و فرودها
این پرونده همچنان باز است
مطالب این وبلاگ کاملا شناور، موقتی و پایان باز است

میخواید در مورد من بیشتر بدونید؟ برید به بخش "درباره من"
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
جمعه, ۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۰۲:۴۵ ب.ظ

لایو دوم

لایو دوم
وقتی بهت توهین داره میشه جمع رو ترک کن، تو، خونه، برو تو اتاق. اونجا نمونی با فرد توهین کننده یکی به دو بکنی. با عظمت محل رو ترک کن

و اجازه نده تو روت بهت توهین کنه. رفتی تو اتاق شروع به خودخوری و فحش دادن به اون نمیکنی به خپدت عشق بده یگو میدپنم عزت نفست اومده پایین طرحواره نقص و شرم داری ولی من همینطوری تو رو میپذیرم و دوست دارم

اگه از توهین یه نفر ناراحت بشی یعنی داری بهش قدرت میدی یادت باشه توهین کسی اصلا اهمیت نداره

اون یبار بهت سیلی زد نری تو اتاق هی مرورش کنی با این مرور خودتو چک مالی کنی🤣 البته که سرسنگین شو باهاش اما اونو هم مضخرف نبین بدون که اونم نااگاهه تو زندگیش قطعا گیرو. گرفتاری داره

مشکل رابطه ها: داشتن خاطرات منفی زیاد که پاکسازی نشدن روش: مرور نشه اون خاطره ها

ظ
زیبایی رو از خودت تعریف کن، اون چه که هستی از این به بعد معیار زیبایی دنیا قرار بده
اگر کسی به بخشی از ظاهرت گیر داد

باید دقیقا به همون بخش بیشتر عشق بدی یعنی نسبت به اون قسمت کم کار بودی البته که سعی کن به سمت بهتر شدن حرکت کنی به سلامت و ورزش برسی

اما به خودت عشق بده و بپذیر خودت رو و خودت رو معیار زیبایی دنیا قرار بده

مثلا من لهجه دارم. درسته که خوبه تمریناتش رو انجام بدم که مثلا حین فارسی صحبت کردن لهجه ام کمتر بشه. اما این بیس نیست بیس اینکه من لهجه ام رو بپذیرم و بهش عشق بدم دوسش داشته باشم حالا اگه روزی اولویتای دیگه ام انجام دادم توی زندگیم روی اینم شبی ده دقیقه کار کنم مثلا امااااا اول باید بپذیرمش و عشق بدم بهش و حتی دوسش داشته باشم چه بسا بهشم افتخار کنم اصلا

به همون اندازه که خودت، خودت رو بزرگ میبینی، جهانم تو رو بزرگ میبینه

تو با "تعریف" هایی که جامعه، دیگران و خانواده ازت میکنن تعریف نمیشی

اگه میخوای منظم شی: خودتو تشویق کن حتی اگه نسف برنامه رو انجام دادی ظرف شستی بگو دمت گرم عالی بودی یه هفته امتحان کن اصلا تهدید نکن اصلا

عزت نفس و ارزشمندی یک شبه نیست درسته اما سعی کن توی مسیرش باشی که این ارزشمنده

دفتر ارتباط با خدا: یادت باشه توی این دنیا که بازیچه س و اومده یه پرسی بهت بده مهمترین ارتباط، ارتباط با خداست ماها یه شارژی داریم اگه تموم بشه حالت بد میشه سریع برو سراغ دفتر ارتباط با خدا و باهاش حرف بزن
با بقیه ادما حرف نزنید اشتباه محضه

هیچ وقت این مطالب روانشناسی رو برای کسی نگید. تراپیست بقیه نباشین تا زمانی که ازتون بپرسن مثلا نگید تو اینو نمیدونی اصلا نگید اصلاا
ذهنای ما مخصوصا اعضای خانواده بهم مرتبطه.

وقتی تو حالت بده وقتی به فرض توهینای همسرت رو هی توی مغزت مرور میکنی کم کاری که کرده حرفی ده خواسته یا ناخواسته تیکع انداخته

وقتی داری هی مرورش میکنی حال همه خانوااه بد میشه و ادامه دار میشه حتی اون قضیه. 
و این که ابن حال بد مثلا با اضطراب بچه، قهر کردنا و دیر خونه اومدنای همسرت خودشو نشون میده

مهم ترین نکته: خیلی خیلی مهم: تمرکز و توجهت راجع به اینکه دیگران چه فکری راجع بهت میگن چه حسی دارن بهت و چطوری در مورد قضاوت میکنن رو کاملااااا بذار کنار. این موضوع هیچ ربطی به تو نداره.  هیچچچچ ربطی به تو نداره.

درست ترین کار: اینکه تو تمام تمرکز و توجهت روی خودت باشه. اگه تو خودت رو آدم با فایده ای ببینی دیگزان هم این دیدو نسبت بهت خواهند داشت. سخته اولش اولش میری جلوی اینه به خودت عشق بدی سخته اما یواش یواش

یکی از مهم ترین طرحواره نقص و شرم: ترس، ترس از، دست دادن، ترس دیدن عدم تعهد، ترس عدم وفاداری دیدن و همه انواع ترسها
راهکار: خودت رو رو به رو کن با اون ترس در وهله اول، مردی؟  نه
به خودت بگو هر چه بشه، من و خدایم درستش میکنیم. من قوی هستم.  در ثانی هیچ اتفاقی هم نمیفته. اگرم بیفته تو قوی هستی
دومین راهکار: افزایش آگاهی: یعنی همین لایو رو بنویس نکات مهمش رو و باید بارها ن بارها مرورش کنی. مرور مهمه برای رفتن مطالب به ذهن ناخوداگاهت. خیلی مهمه. خیلی.
تکرار تکرار و تکرار باعث ایجاد باور میشه: من اپم ارزشمندی هستم. وقتی تکرارش میکنی بر جان و دلت میشینه و برات کار میکنه

راهکار آخر: موفقیت هاتو بنویس. ذهنت باید بفهمه که تمرکزت باید روی موفقیت هات باشه نه روی شکست هاتث

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۱۶
گودنایت

نظرات (۱)

۱۸ تیر ۰۲ ، ۱۹:۳۶ مجتبی قره باغی

پیشنهاد میدم کتاب باجگیری عاطفی رو بخونی
http://neveshtangah.ir/post/597

پاسخ:
خیلی ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی